kembalikan Abah seperti sediakala....

KAWAN-KAWAN!!!!!!!


abah sakit..doktor dah sah kan abah ada kanser tekak...keadaan abah pon kejap okay, kejap tak..kadang2 abah nampak lemah sangat...kadang2 plak., abah tak nampak mcm org sakit... ape yg pasti, abah berbeza sgt dengan yg dulu. abah dah kurus.. selera makan da kurang, kena byk pantang.. 

lepas ni, abah kena buat rawatan radioterapi.. tu je satu2 nya cara yg ada ada hilang kn sel2 kanser kt sekitar tekak abah tu.. doktor kate, abah kena buat 35 kali radioterapi setiap hari..secepat yg mungkin. beb, bayangkan mcm mne abah nk lalui 35 hari tu.?????? aku tak sanggup la sbb aku taw abah takut. dye berat hati nk buat, tp dye terpaksa. kalau tak kanser tu takkan hilang.... 

lepas ni, aku ngn abang cik kena bergilir-gilir jage abah.. sbb kitorg paling dekat ngn HKL. mama tak bole nk cuti lame2, weekend je mama kena dtg KL..bila lagi kitorg nk balas jasa mama ngn abah, kalau bukan sekarang kn. tugas aku sekarang, bg semangat kt abah... abah mmg takut, tp aku yakin..dengan adanya semangat anak-anak dan isteri tercinta, abah akan jadi kuat..yea, abah KUAT.

sekarang ni pon, aku tgh study pasal radioterapi.. ape kesan sampingan dye, cmne dye dijalankan.. ape keberkesanannya, pantang larangnye...sume la. 

semoga Allah kembalikan abah pada kami..semoga abah kembali sembuh..semoga abah kuat menghadapi ujian ni..aku tak bole sedih, sbb aku taknak abah tgk aku sedih.. semoga Allah panjangkn umur aku utk berbakti pada abah dan mama. 

doakan abah cepat sembuh ye kawan-kawan. doa kalian amat diharapkan. Assalamualaikum..

MAMA, AKU DAN ABAH
-KENANGAN KONVO 2011-
SAYANG MEREKA SANGAT-SANGAT


ENJOY READING =)

2 comments:

♥ mrs nizae ♥ said...

semoga cikgu hakim cepat2 sembuh..ummi kene kuat hadapi semua ni yer..jgn ngs..kuatkan smgt.dugaan drpd ALLAH utk ummi n family...

SYAKIRA said...

semoga ayah kau cepat sembuh ye Ummi. banyak2 sabar. Allah takkan bagi ujian luar dari kemampuan kita. Aku tau ayah kau mesti bole. (:

Post a Comment