payahnye menjadi dewasa

pejam celik pejam celik... da msuk golongan 20-an rupenye aku nie. rse mcm bru jer msuk form 1. haha... semakin lame, umur semakin meningkat.. gaya pon kna semakin dewasa dan pemikiran plak harus lebih matang. tapi..... bila belek jer diri nie depan cermin. trus terpikir, matang ke aku???? mcm budak2 je rse.. tergedik sne cnie.. pikir nk enjoy jer. matang apekebendanya???

bila terbayangkan hala tuju masa depan aku, automatik aku gerun, takot yg teramat sangat. da tbe msenye aku berfikir dgn matang seperti gaya seorang dewasa yg mahukan kejayaan dlm hidup dye...aku kena buat pilihan sma ade trus blaja atau kerja utk cr pengalaman. ini soal masa depan beb!!!!!!!! aku da kna buat keputusan yg terbaik utk diri aku... takkan pikir nk kawen kot????jauh bebenor dpd prinsip hidup....

cter bermula bile mmber offer aku keje kt company tmpt dye keje(mggu lepas). tugasnya sediakan akaun client cmne aku pernah buat dlu...okay, best mmg best, xcited bile dpt offer tuh sbb nk jd akauntan, pgalaman tuh penting sgt2.. bile da kompem nk tolong dye, dtg plak offer dr kptm utk smbung ACCA kt cheras.. ACCA beb!!aku pon tak phm sgt pebenda tuh, pe yg aku taw.. nk jd akauntan mmg kna amik exam tuh.. bru senang nk mintak keje.tp lme giler, 4 tahun.. skali ngn dgree agaknye.entoh ler... cmne nie???keje yg mmber offer tuh start next week, ACCA tuh start bln 6... result UPU plak kuar entah bile., mne 1 nk pilih nie???

hurmm...istikharah la jwbnye.... dlu pernah skali kna cmni, tp tak buat istikharah trus g kptm. skrg nie????mmg nk kna buat.... mintak petunjuk Allah mne 1 pilihan yg tepat utk aku. klau UPU tuh berjaya nak2 plak kt ganu, mmg kompem aku pegi... huhuhuhu....tringin nk merantau jauh.

okay la... esok ade presentation. harap sgt dpt perform yg terbaik. bole dpt A.. hehe. chow cin chow... asalamualaikum

ENJOY READING =)

No comments:

Post a Comment